تاریخ : چهارشنبه 28 دي 1401
کد 2
در این آیین دکتر ارجمند در ابتدای سخنانش ضمن خیر مقدم به همه مهمانان افتتاحیه دانشکده پزشکی، بویژه آیت الله پور محمدی امام جمعه محبوب و مردمی، دکتر اسدیان معاون استانداری و فرماندار محترم شهرستان مراغه و دکتر علیزاده نماینده محترم شهرستان مراغه و عجب شیر از همه کارکنان، اعضای هیات علمی و معاونت آموزشی پژوهشی دانشکده که شبانه روزی در جهت آماده سازی دانشکده پزشکی تلاش کردند، تشکر و قدر دانی نمود. 
 
وی در ادامه ضمن گرامیداشت هفته دولت این هفته را نماد خدمت‌گزاری و وحدت بین مردم و دولت عنوان کرد و گفت: دو یادگار ارزشمند و اسوه مجاهدت، شهیدان والا مقام «شهید رجایی و باهنر» که همیشه نام و خاطره آنان به عنوان الگوی خدمت بی‌منت دولت ماندگار شده است. چرا که شهیدان مدافع سلامت در دوران همه گیری کرونا نمونه ای از رشادت ها و از خودگذشگتی را مردم نشان دادند و چه بسا شهید دکتریوسف رهبری که با جهاد در عرصه ارایه خدمات پزشکی در دوره کرونا خدمت خالصانه را در مقابله با کرونا به ما نشان داد.
 
وی گفت:  امروز روز بزرگی برای مراغه و جنوب استان است. چرا که با راه اندازی رشته پزشکی با تلاش همه همکاران در دانشکده علوم پزشکی و مسئولان شهرستان و استان؛ گامی دیگر به سمت تبدیل شدن به قطب سلامت جنوب استان نزدیک تر شدیم و با افتتاح دانشکده پزشکی مسیر برای تبدیل شدن به دانشگاه هموارتر شده است. 
 
دکتر ارجمند اضافه کرد: خوشبختانه با قول وزیر محترم و مساعدت و با همکاری ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز توانستیم تفاهم‌نامه تربیت دوره پزشکی عمومی را به امضای دانشکده علوم پزشکی مراغه و دانشگاه علوم پزشکی تبریز برسانیم و انشالله از بهمن ماه امسال، ما شروع به تربیت ۲۰ دانشجوی پزشکی خواهیم کرد و برای اولین بار در دانشکده، در مقطع کارشناسی ارشد رشته بیوتکنولوژی پزشکی از مهر ماه دانشجو پذیرش خواهیم کرد.
 
رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه در بخشی دیگر از سخنان خود به حضور و بازدید تیم ارزیابان رشته پزشکی عمومی اشاره کرد و گفت:  خوشبختانه تیم ارزیابی تخصصی رشته پزشکی عمومی توسط ارزیابان وزارتی، که هفته پیش صورت گرفت، نتیجه ارزیابی قابل قبول و مثبت برآورد شد. البته همچنان باید زیرساخت های کالبدی، فیزیکی، منابع انسانی، تجهیزات آزمایشگاهی و سایر استانداردهای اعتباربخشی رشته پزشکی باید در دانشکده تکمیل گردد. هر چقدر ما بتوانیم کیفیت آموزش پزشکی را بالاتر ببریم، پزشکان و نیروی کار سلامت با توانمندی بیشتری تربیت خواهیم نمود. 
 
همچنین همچنین از راه اندازی مرکز رشد فناوری سلامت در معاونت آموزشی و پژوهشی دانشکده خبر داد و اظهار داشت: نظر به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از محصولات و خدمات دانش بنیان؛ این مرکز آماده همکاری و حمایت از نخبگان و ایده پردازان و کارافرینان است. 
 
دکتر ارجمند در خصوص زیرساخت های لازم برای تربیت دانشجویان پزشکی و سایر رشته های در دستور کار برای راه اندازی، عنوان کردند که انشالله، به زودی پروژه بیمارستان مصوب ۳۵۰ تخت خوابی دانشکده، شروع خواهد شد. بخش ICU B بیمارستان امیرالمومنین به زودی تکمیل خواهد شد و مرکز خدمات جامع سلامت سهند نیز آماده بهره برداری و ارایه خدمت است. خوشبختانه مرکز درمان سرطان ۶۴ تخت خوابی هم پیشرفت خوبی داشته است که همه این زیرساخت‌ها بستر لازم برای تربیت نیروی توانمند پزشکی فراهم خواهد کرد. دکتر ارجمند همچنین از «طرح جامع توسعه دانشکده علوم پزشکی» خبر داد و گفت سند توسعه و تعالی دانشکده از حدود دوماه پیش شروع شده و به زودی این سند رونمایی خواهد شد و «طرح جامع توسعه دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه» با ایجاد دانشکده های دیگر و افزایش رشته های علوم پزشکی به ثمر خواهد نشست. وی همچنین از قول مسئولان و مدیران بالادستی و کمک دانشگاه علوم پزشکی تبریز در تبدیل به دانشگاه شدن دانشکده خبر داد و گفت: دانشکده علوم پزشکی مراغه باید به جایگاه اصلی خود با دانشگاه شدن که استحقاق آن را از چندین سال پیش دارد، برسد. 
 
در نهایت ایشان افزودند که امروز علاوه بر افتتاح دانشکده پزشکی، باید متعهد به توسعه سلامت شهری باشیم و اتحاد و همدلی ما خدمتگزاران مردم در کنار هم می تواند، رونق بخش توسعه و تعالی سلامت منطقه باشد. لذا، دست یاری به سمت همه مردم و مسئولان شهری دراز می‌کنیم و هر کسی که بتواند در ارتقای سطح سلامت شهرستان و منطقه جنوب استان کمک کند، بر ما و مردم منطقه جنوب استان منت نهاده است؛ چرا که دادن نعمت سلامتی و ارایه خدمات با کیفیت، ارزش والایی نزد خداوند متعال دارد.
 
 
مراغه  به  زودی به جایگاه اصلی خود در عرصه علم و فرهنگ میرسد
نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه در آیین افتتاح ساختمان دانشکده پزشکی اظهار داشت: مراغه از گذشته در بسیاری از حوزه‌ها پیش‌‍رو بود و انتظار می‌رود در آینده نه چندان دور به جایگاه اصلی خود در عرصه علم و فرهنگ برسد.
 
وی بهداشت و درمان و تعلیم ‌و تربیت را از اصلی‌ترین دغدغه‌های هر جامعه عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های تمامی مسئولان پذیرش دانشجوی پزشکی در مراغه به نتیجه رسیده است و به زودی شاهد توسعه حوزه پزشکی و آموزش پزشکی در شهرستان خواهیم بود.
 
وی بیان کرد: مراغه به تدریج به قطب بهداشتی و درمانی منطقه جنوب آذربایجان تبدیل می‌شود و امیدواریم روند پیشرفت ادامه داشته باشد.
 
 
راه‌اندازی رشته پزشکی از خواسته‌های اهالی است
نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم بیان کرد: دغدغه و خواسته اهالی شهرستان راه‌اندازی رشته پزشکی در مراغه بود که این امر خوشبختانه در سال تحصیلی پیش‌رو تحقق می‌یابد.
 
«علی علیزاده» اضافه کرد: هدف بعدی ارتقای دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی است که امیدواریم ابن اتفاق مهم هم در سایه تلاش‌های جمعی تحقق پیدا کند.
 
وی با اشاره به اینکه دانشکده و رشته پزشکی مایه مباهات شهرستان است، اعلام کرد: در آینده نزدیک پردیس مرکزی متشکل از دانشکده، بیمارستان و مرکز درمانی در مراغه راه‌اندازی خواهد شد.
 
مسئولان فعلی مراغه همدل و هماهنگ هستند
 معاون استاندارآذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز در این آیین اظهار کرد: همدلی، همبستگی و هماهنگی بین مسئولان را در شهرستان شاهد هستیم و روز به روز با مطالبه‌گری مردم شاهد حل مشکلات در حوزه‌های گوناگون خواهیم بود.
 
«داود اسدیان» با تاکید بر اینکه در دولت مردمی سیزدهم افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های مختلف در هفته دولت متمرکز نخواهد بود، اضافه کرد: عمران و آبادانی شهرستان را با جدیت پیگیری خواهیم کرد تا مراغه در مسیر توسعه روزافزون قرار گیرد.
 
وی همچنین در کنار مردم بودن را افتخار دولت مردمی دانست و اظهار داشت: خدمتگزاری بی‌منت و تلاش برای رفع مشکلات بدون وقفه ادامه می‌یابد.