معرفی کمیته طرح های نوآورانه آموزشی و دانش پژوهی

فعالیت‌های آموزشی بخش مهمی از رسالت دانشکده و قسمت عمده ای از فعالیت‌های اعضای هیأت علمی است لذا تلاش و کوشش ایشان در این عرصه نیز به نحو مناسب می‌بایست ارزش‌گذاری شود. فعالیت‌های نوآورانه آموزشی و دانش‌پژوهی، انجام فعالیتهای بدیع در جهت حل مسأله، گسترش مرزهای دانش و ورود به عرصه‌های جدید آموزش مطالب علمی به دانشجویان است و حمایت از این نوع فعالیتها از رسالتهای اصلی هر دانشگاه و موسسه آموزشی است.
شش معیار مشهور برای ارزیابی فعالیت‌های دانش‌پژوهی عبارتند از:
» اهداف روشن و واضح
» آماده‌سازی و مطالعه کافی
» استفاده از روش های مناسب
» نتایج مشخص
» معرفی موثربرنامه
» برخورد نقادانه
فعالیتهای دانشورانه آموزشی، فرایند آموزشی نوآورانه است که دارای اهداف شفاف، متـدولوژی مشـخص، مبتنـی بـر شواهد موجود (آماده سازي مناسب ) و دارای نتایج مشخص است (۴ معیار نخست) ودانش‌پژوهی آموزشی فعالیتهای دانشورانه‌ای است که علاوه بر چهار معیار فوق بـه نحـو مناسـبی منتشـر شـده و در معرض نقد دیگران قرار گرفته باشد. (همه ۶ معیار را دارا باشد)
هدف کمیته طرح‌های نوآورانه آموزشی و دانش‌پژوهی؛ افزایش کمی و کیفی فرآیندهای بدیع و خلاقانه آموزشی و دانش‌پژوهی در راستای دستیابی به اهداف متعالی حوزه آموزشی دانشکده علوم پزشکی مراغه می‌باشد.