تاریخ : شنبه 8 بهمن 1401
کد 3
 به گزارش مفدا مراغه ، ارزیابان بورد رشته پزشکی عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دانشکده علوم پزشکی مراغه حضور یافتند. این جلسه در جهت ارائه ی گزارش اقدامات انجام شده توسط دانشکده ی علوم پزشکی مراغه در راستای آموزش رشته ی پزشکی در این دانشکده برگزار شد.
دکتر ارجمند رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه در آغاز این جلسه گفت: امسال اولین گروه از دانشجویان رشته پزشکی عمومی در دانشکده علوم پزشکی مراغه پذیرش شده‌اند و این می‌تواند نقطه عطف دانشکده علوم پزشکی مراغه برای تبدیل شدن به دانشگاه باشد.

 

وی در ادامه افزود: بعد از اولین بازدید ارزیابان بورد رشته پزشکی عمومی از دانشکده علوم پزشکی مراغه به صورت مداوم تلاش کردیم ظرفیت اعضای هیات علمی، امکانات و زیرساخت های آموزشی و آزمایشگاهی، تحقیقات و فناوری و امکانات دانشکده علوم پزشکی مراغه را گسترش دهیم.
دکتر احسانی معاون آموزشی، پژوهشی و دانشجویی دانشکده نیز ضمن تقدیر از تلاش های شبانه روزی اساتید و همکاران  جهت ارتقاء پیشبرد اهداف دانشکده افزود: با هر آنچه که در توان داشتیم تلاش کرده ایم تا میزبان شایسته ای برای اولین دانشجویان رشته پزشکی دانشکده علوم پزشکی مراغه باشیم.

 

وی گفت : امیدواریم با حضور ارزیابان بورد رشته پزشکی عمومی در دانشکده، چالش ها، نقاط ضعف و قوت ها به خوبی در تمامی قسمت ها مشخص شده و ما نیز با به کارگیری توان و تجربه مجموعه دانشکده علوم پزشکی مراغه جهت برطرف کردن ضعف‌ها و گسترش زیر ساخت‌های موجود بکوشیم.
در ادامه دکتراحسان مقدس کیا گزارش مجموع اقدامات انجام شده از آنچه که دانشکده از تاریخ ۱۴۰۱/۵/۲۹ جهت رفع کاستی های موجود در ارزیابی قبل،انجام داده را ارائه داد که بخشی از گزارش بدین شرح است:
یکی از مهم ترین بند ها انعقاد تفاهم نامه همراه با دانشگاه علوم پزشکی تبریز بود که صورت  گرفت.
بند دوم تدوین و تصویب اهداف و رسالت دانشگاه بود که اقدامات صورت گرفته در این خصوص شامل:تشکیل کمیته ی برنامه ریزی براساس گروه بالینی و پیش بالینی،تشکیل کمیته ی راه اندازی جهت تسهیل امور مربوط به رشته ی پزشکی،تدوین برنامه ی عملیاتی و سند رسالت توسط متخصصین مدیریت دانشکده بر اساس نیاز های بهداشتی می باشد.
یکی دیگر از مهم ترین اقدامات صورت گرفته، تدوین نیمرخ تحصیلی و طرح و تصویب آن در شورای دانشگاه علوم پزشکی تبریز بود که مستندات ان ارائه شده است.
ارائه ی برنامه ی زمان بندی، ابلاغ های مربوط به گروه های پیش بالینی و برنامه ی مدون دانشجویان پزشکی نیز از جمله دیگر اقدامات انجام یافته بود. 
 
 

بند سوم شامل نیاز سنجی در خصوص راه اندازی گروه آموزش پزشکی بود که شامل :
برگزاری کارگاه های اموزش رشته ی پزشکی ، صدور ابلاغ مسئول آموزش رشته ی پزشکی، صدور و ابلاغ کارشناس آموزش رشته ی پزشکی و دریافت نظرات کارشناس و ناظر اجرایی می باشد.
یکی از مهم ترین نیاز های دانشکده افزایش ظرفیت هیات علمی به بالای شصت نفر بود که هم اکنون نیز در حال برنامه ریزی و همچنین جذب نیروی هیات علمی مورد نیاز و اقدامات لازم در حال انجام است.

در ادامه موسی زاده مدیر فرهنگی و دانشجویی توضیحات تکمیلی در رابطه با نحوه ی استقبال و پذیرش دانشجویان پزشکی را ارائه داد و گفت: در رابطه با نحوه ی پذیرش دانشجویان اقدامات اولیه صورت گرفته که شامل ارسال پیامک های اطلاع رسانی، بارگزاری لوکیشن های مربوطه در پایگاههای اطلاع رسانی، مشخص کردن راه های ارتباطی با دانشکده می باشد.
ایشان همچنین افزود: در اولین اقدام پس از حضور دانشجویان تور مراغه گردی برنامه ریزی شده است تا با فضای شهری و تاریخچه ی آن آشنا شوند. همچنین برگزاری اردوی توجیهی، مراسم استقبال در ساعت فرهنگی و نیز کارگاه آشنایی با قوانین و مقررات از دیگر برنامه های دانشکده است.