شرح وظایف کمیته برنامه‌ریزی آموزشی
 
برنامه‌های درسی، مهم‌ترين مؤلفه نظام آموزش عالی هر كشوری محسوب می‌شوند. ميزان توانايی اساتيد در امر تدريس ارتباط معنی داری با ميزان آگاهی آنان از امر برنامه‌ريزی درسی دارد. به همين دليل فرايند تدوين اين برنامه‌ها و به ‌ويژه شركای اصلی كه بايد در تدوين آن مشاركت داشته باشند، طيف وسيعی از ادبيات برنامه‌ريزی درسی را به خود اختصاص می‌دهد.  توجه به لزوم برنامه‌ريزی درسي و دقت در اجزاء تشكيل دهنده آن  به عنوان يك سيستم و مجموعه، نشانگر حساسی از سازمان فكري و روند آموزشی اساتيد میباشد. 
  1. کمک به انطباق برنامه‌های درسي با نياز جامعه
  2. هدفمند شدن برنامه‌های آموزشي مدرسين
  3. استفاده بهينه از زمان و امكانات جهت آموزش كيفی
  4. نظارت و پيگيری اجرايی برنامه‌های آموزشی مدرسين
  5. تدوين برنامه‌های آموزشی در سطوح مختلف ( طرح دوره "course plan " و طرح درس "Lesson Plan" اساتيد دركليه دروس عملی، نظری و بالينی و در تمام گروه‌های آموزشی
  6. تدوين راهنمای تدوین طرح دوره و درس
  7. نظارت بر اجراى برنامه‌هاى آموزشى و ارزشيابى آن‌ها
  8. ارتقاء برنامه‌های درسی و منابع آموزشی به روز از طريق بازنگری در آن‌ها
  9. مشاركت و پيگيری اجراي برنامه‌ها توسط مديران گروه‌ها
  10. هدایت برنامه‌های آموزشی از وضعیت سنتی به سمت برنامه‌های نوین
  11. کمک به انجام و اجرای فرایندهای نیازسنجی آموزشی
  12. تحقیق و مطالعه نتایج برنامه‌های ارائه شده